Punkt konsultacyjno-informacyjny Programu Priorytetowego ”Czyste Powietrze”
W dniu 17 maja 2021 r. Gmina Przeworno podpisała z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu porozumienie w sprawie współpracy przy wdrażaniu Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”.
Informacje na temat Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” można uzyskać w punkcie informacyjno-konsultacyjnym w Urzędzie Gminy Przeworno (parter, pokój nr 11).
Punkt czynny w godzinach pracy Urzędu tj. w poniedziałki, środy i czwartki w godzinach 7:00-15:00, we wtorki w godzinach 7:00-16:00 oraz w piątki w godzinach 7:00-14:00.
Informacja telefoniczna: 74/ 81 02 052 wew. 15
Dodatkowo punkt czynny :
w poniedziałki w godzinach 16:00-18:00, piątki w godzinach 15:00-18:00 oraz soboty w godzinach 9:00-14:00.
Informacja telefoniczna w powyższych godzinach pod numerem 697 699 389,
e-mail: czystepowietrze.pki@przeworno.pl
Składanie wniosków o dotację w podstawowym i podwyższonym poziomie dofinansowania bez prefinansowania może odbywać się:
-W gminnym punkcie konsultacyjno‐informacyjnym (PKI): Uruchomiony punkt konsultacyjno-informacyjny ma na celu ułatwienie mieszkańcom Gminy Przeworno aplikowanie o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”. Punkt Konsultacyjno-Informacyjny udziela niezbędnych informacji na temat programu oraz obsługuje wnioskodawców w procesie składania wniosków o podstawowy i podwyższony poziom dofinansowania, uzyskiwania i rozliczania dofinansowania oraz kompletowania wymaganych dokumentów.
-Przez serwis gov.pl: Za pomocą systemu GWD należy wypełnić wniosek na stronie wskazanej w tym serwisie i podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym oraz przesłać automatycznie za pośrednictwem wskazanego serwisu do właściwego WFOŚiGW na wyznaczoną skrzynkę podawczą ePUAP. W tym przypadku konieczne jest załączenie załączników do wniosku w formie elektronicznej (skany z wymaganymi podpisami lub załączniki z wymaganymi podpisami elektronicznymi).
-Bezpośrednio przez system GWD: W celu złożenia wniosku elektronicznie bezpośrednio w systemie GWD należy wypełnić wniosek i podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym oraz przesłać go automatycznie za pośrednictwem wskazanego serwisu do właściwego WFOŚiGW na wyznaczoną skrzynkę podawczą ePUAP. W tym przypadku konieczne jest załączenie załączników do wniosku w formie elektronicznej (skany z wymaganymi podpisami lub załączniki z wymaganymi podpisami elektronicznymi).
Wniosek składany w postaci papierowej – jeśli wnioskodawca nie dysponuje podpisem elektronicznym, po wypełnieniu wniosku w GWD, należy zatwierdzić wniosek w systemie aż do uzyskania statusu wniosku „oczekuje na złożenie”, a następnie wydrukować ten wniosek z systemu GWD, podpisać go swoim odręcznym podpisem i dostarczyć w postaci papierowej wraz z załącznikami w postaci papierowej (z wymaganymi podpisami) do właściwego WFOŚiGW. Wniosek w postaci papierowej złożony z oznaczeniem „wydruk roboczy” nie będzie rozpatrywany.
Informacje jakie należy przygotować przed wizytą w punkcie konsultacyjno-informacyjnym:
· Dane wnioskodawcy (właściciela nieruchomości): Imię i nazwisko, numery PESEL, nr kontaktowy, adres zamieszkania, adres e-mail
· Informację o współmałżonku (jeżeli zawarty jest związek małżeński): Imię i nazwisko, pesel.
· Wspólność majątkowa: Tak/Nie.
· Status Wnioskodawcy. Jeśli jest współwłasność - dane współwłaściciela/współwłaścicieli: Imię i nazwisko, adres, numer PESEL. Obowiązkowa obecność współwłaściciela/współwłaścicieli.
· Adres budynku mieszkalnego jednorodzinnego w którym będzie prowadzone przedsięwzięcie (jeśli jest inny niż adres zamieszkania).
· Audyt energetyczny budynku, który jest obowiązkowym załącznikiem do wniosku wraz z dokumentem podsumowującym audyt energetyczny budynku (wypełniony i podpisany przez audytora (numer techniczny DPAE – podpisany i wysłany elektronicznie w GWD).
· Numer Księgi Wieczystej i numer działki ewidencyjnej.
· Rok wystąpienia o zgodę na budowę/zgłoszenia budowy.
· Powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego (m²).
· Procent powierzchni przeznaczonej na prowadzenie działalności gospodarczej (jeśli jest prowadzona w budynku mieszkalnym/lokalu) - powyżej 30% brak dotacji na dofinansowanie).
· Dochód wnioskodawcy z ostatniego złożonego zeznania podatkowego wraz ze wskazaniem podstawy (PIT, działalność gospodarcza, gospodarstwo rolne, świadczenia rodzinne itp.).